Pentru recitarea si ascultarea Coranului exista o serie de maniere pe care este preferabil ca un musulman sa si le insuseasca. Dintre acestea enumeram:
- a fi intru-totul devotat lui Allah in actul de recitare a Coranului si a se departa de fatarnicie.
- participarea inimii, smerenia si reflectia asupra celor recitate. Allah Preainaltul a spus: "(Iata) o Carte binecuvantata pe care Noi ti-am trimis-o, pentru ca ei sa ia aminte la versetele ei si pentru ca cei care au pricepere sa chibzuiasca!" (Sura Sad, 29)
- auzirea, ascultarea si tragerea de invataturi. Allah spune in Coran: "Si cand este citit Coranul, atunci ascultati-l cu atentie si pastrati tacere, poate ca voi veti avea parte de indurare (de la Allah)" (Sura Al-'A'raf, 204)
- sa fie in stare de puritate din punctul de vedere al locului, hainelor, corpului, parfumat si cu abulutiunea facuta anterior
- folosirea "siwak"(betisorul cu care se curata dintii) conform spuselor Profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!): "Parfumati-va / improspatati-va gurile prin intermediul siwak-ulu,caci cu adevarat aceasta este "modalitatea"("turuq" – o sa revenim,cu voia lui Allah,cu o traducere mai precisa) Coranului" (hadis corect – "sahih" consemnat de Al-Bihqy si Sh'ab Al-'Iyman)
- recitarea Coranului intr-o maniera placuta si clara, punand accent pe respectarea regulilor de tajwid – "…si recita Coranul cu glas taraganat si limpede!" (Sura Al-Muzammil, 4)
- tinerea departe de tot ceea ce inseamna glume, rasete, vorbe fara rost
- este preferabil sa se planga si chiar sa se induca plansul. A fost relatat de catre Ibn Mas'uud (Allah sa fie multumit de el!): Profetul (Pacea si binecuvantarea lui fie asupra sa!) mi-a spus: "Recita-mi Coran!" Am spus: "O, trimis al lui Allah, eu sa-ti citesc si tie ti-a fost pogorat?" A spus: "Cu adevarat iubesc sa-l ascult (recitat) de altcineva." Si i-am citit din Sura An-Nisa' pana am ajuns la acest verset (41) - "Si cum le va fi (celor nedrepti) cand vomaduce din fiecare comunitate un martor si te vom aduce pe tine, (Muhammed), martor impotriva acestora?!" - Si a spus: "Ajunge acum!" Si cand m-am intors catre el ochii ii siroiau." (hadis convenit asupra lui)
- sa se bucure cand ajunge la versetele in care sunt pomenite binecuvantari, sa caute adapost la Allah cand sunt pomenite pedepsele, sa il pomeneasca pe Allah cand ajunge la versete de "tesbih" (pomeniri), iar daca trece de versete in care sunt rugi sa se roage, si daca trece de versete de "istighafar" (cerere de iertare) sa isi ceara iertare urmand astfel exemplul profetului lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!)
- indreptarea catre "qiblah" (directia Mekkah)
- infrumusetarea vocii in citirea Nobilului Coran.
- sa nu amestece intre diversele modalitati de recitare a Coranului si sa aleaga o modalitate anume a carui lant de transmitatori sa fie legat de trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!), pe care sa si-o insuseasca si sa o urmeze in recitare; in ceea ce ii priveste insa pe cei cunoscatori a mai multor modalitati de recitare, numai in cazul in care o fac in scop didactic, se pot opri la versetele asupra carora exista deosebiri intre diferite modalitati de recitare si sa le exemplifice.
- sa puna in practica invatamintele Nobilului Coran, urmand astfel exemplul profetului Muhammed (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) despre care Um al-mu'minyn – 'Aayshah (Allah sa fie multumit de ea!) a spus: "Era trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) caracterul sau Coranul." (hadis consemnat de Ahmed si Muslim)
- este preferabila recitarea Coranului in grup
This entry was posted
on joi, decembrie 01, 2011
and is filed under
despre Coran
.
You can leave a response
and follow any responses to this entry through the
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
.